گردشگری اصفهان  به جان تازه نیازمند است

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۴۰۲ از 23 تا 26 بهمن ماه با حضور نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از ۱۱ کشور جهان برگزار شد.

گردشگری اصفهان  به جان تازه نیازمند است


هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۴۰۲ از 23 تا 26 بهمن ماه با حضور نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از ۱۱ کشور جهان برگزار شد. صنعت گردشگری در ایران دارای جاذبه‌های توریستی فراوانی است، نمایشگاه گردشگری یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری به گردشگران خارجی و داخلی است. ایران دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که هر شهر شامل یک یا چند ویژگی از جاذبه‌های گردشگری است که بسیاری از افراد چه ایرانی چه غیرایرانی با خیلی از این جاذبه‌ها آشنایی ندارند از این بابت برگزاری نمایشگاه گردشگری یکی از بهترین روش‌های معرفی این جاذبه‌های گردشگری به دیگران است. برخی از شهرها در ایران به‌قدری مناطق زیبا و منحصربه‌فردی هستند که مانند آن را در دیگر نقاط دنیا نمی‌توان یافت. نمایشگاه‌های گردشگری فرصت مناسبی را برای جاذبه‌های گردشگری منطقه‌ای ایجاد می‌کند، به‌طوری‌که هر غرفه این نمایشگاه‌ها به یک شهر، روستا و منطقه اختصاص داده می‌شود. همچنین برگزاری نمایشگاه و همایش‌های مختلف درباره صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از پردرآمدترین منابع ارزی برای کشورها نقش بسیاری در جذب گردشگر دارد.

اصفهان یکی از کهن دیارهایی است که در کنار داشتن مناطق طبیعی و بکر از لحاظ میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی نیز در کشور بی‌نظیر است. باتوجه‌به این ظرفیت انتظار می‌رفت اصفهان از ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته بیش از گذشته بهره‌مند شود درحالی‌که سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز از حضور قدرتمند فعالان فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در این نمایشگاه خبر داده بود. اما باز هم روند کلیشه‌ای در غرفه داری به‌دوراز ایجاد خلاقیت و جذابیت برای مخاطب را در این نمایشگاه شاهد بودیم. مخاطب امروز به‌عبارت‌دیگر گردشگر امروز به دنبال جذابیتی فراتر از قالب‌های کلیشه‌ای است تا در پی صرف هزینه و زمان بتواند خاطره و تجربه‌ای متفاوت را ثبت و ضبط کند. هر چند در دنیای امروز گردشگران تمایل دارند به دنیای و سبک زندگی گذشتگان سفری کوتاه داشته باشند؛ اما در پایان تجربه کوتاه خود بدون شک امکانات و خدمات به بهترین نحو را نیز طلب می‌کنند پس لازم است با تلفیق میراث گذشته و ایجاد امکانات به‌روز البته با چاشنی هنر بهترین انگیزه را حداقل برای نمایندگان 11 کشوری که به نمایشگاه آمده بودند ایجاد می‌کردیم تا بتوانیم امیدوار به میزان ارزآوری این صنعت سبز بیش از گذشته باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار